مهر ۳, ۱۳۹۵

آبدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی به عمل جراحی زیبایی شکم گفته میشود که در واقع با خارج کردن چربی و پوست و سفت کردن عضلات جداره شکم اقدام به کشیده کردن و صاف کردن شکم نیز میپردازد. این عمل از نظر جامعه فعلی یک جراحی عمده به حساب می آید.

آبدومینوپلاستی برای چه اشخاصی مناسب است؟

این عمل برای شخصی مناسب بوده که تمام اقدام های غیرتهاجمی همانند ورزش و انواع رژیم غذایی را نیز امتحان کرده و نتیجه نگرفته است و در حال افزایش وزن نبوده. آبدومینوپلاستی برای افرادی مناسب است که سلامت عمومی خوبی دارند و وزن آنها همواره ثابت است، افرادی که سیگار نمی‌کشند و عضلات جداشده به همراه پوست اضافی در خط وسط دارند مناسب است و می‌توانند با این عمل به ظاهر اندام خود بهبودی بخشند.

آبدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی برای چه بیمارانی نامناسب است؟

-شخصی که تصمیم دارد لاغر شود، بهتر است ابتدا به وزن مناسب خود برسد، سپس اقدام به جراحی نماید.
-خانمی که امکان بچه دار شدن را نیز دارد ، بهتر است جراحی را به بعد از زایمان‌هایش به عقب بیاندازد.
– این ریسک که جای برش عمل در زیر شکم بماند وجود دارد، گرچه در اکثر بیمارها محل برش در طول 6 تا 12 ماه به شکل قابل قبول در خواهد آمد اما امکان احتمال بروز گوشت اضافی و بد شکلی هم نیز وجود دارد.

آبدومینوپلاستی به چه صورت انجام می‌شود؟

عمل آبدومینوپلاستی بسته به حجم و اندازه عضلات جدار شکم و محل چربی اضافه امکان دارد از یک عمل سرپایی کوچک کمتر از 2 ساعت تا یک عمل جراحی نسبتا سخت که بیش از 5 ساعت است به طول بیانجامد. عواملی چون سیگار نکشیدن بیمار ، وضعیت شکم و سلامت عمومی بیمار میتواند در نوع عمل جراحی موثر باشد. در تمامی حالت بیمار به صورت بیهوشی عمومی قرار خواهد گرفت.

عوارض آبدومینوپلاستی

در جراحی آبدومینوپلاستی بسته به نوع جراحی قطعا درد و تورم را بیمار تجربه خواهد کرد. این درد در مینی آبدومینوپلاستی قابل چشم پوشی بوده ولی درد آن تقریبا متوسط تا شدید است که این احساس درد ممکن است تا چند هفته و گاها تا چند ماه به طول بیانجامد. به طور کل مانند جراحی های دیگرد تا حدودی خطرارت احتمالی نیز وجود خواهد داشت که بسته به حالت بیمار میتواند این خطرات افزایش پیدا کند به طور مثال بیماری که دچار دیابت ، بیماری های قلبی ، ریوی ، کبدی باشد و یا فردی که مصرف سیگار نیز داشته باشد.