اسفند ۱۱, ۱۳۹۵

دوران نقاهت بعد از پروتز سینه

دوران نقاهت بعد از پروتز سینه ، را میتوانیم به چند بخش تقسیم نمود .

1-روز جراحی :

پس از اتمام جراحی و انتقال بیمار به ریکاوری ، بیمار کاملاً از نظر علائم حیاتی و مراقبت های لازم تحت نظر گرفته می شود و به طور معمول ، در همان روز بعد از اقدامات لازم و توصیه های پزشک معالج ترخیص خواهد شد . به مدت یک روز پس از انجام جراحی پروتز سینه حالت های تهوع و گیجی طبیعی است و جای نگرانی ندارد اما توصیه می گردد ، در منزل یک نفر کنار بیمار باشد .

برای رژیم غذایی ، ابتدا با نوشیدن آب و مایعات شروع کنید و تا مدتی رژیم کم نمک رعایت کنید .

2-روز های اول پس از جراحی :

در ناحیه ای که برش داده شده ،تا چند روز ، احساس درد و احساس فشار در ناحیه قفسه سینه طبیعی بوده و نگران کننده نمی باشد . در صورتی که تحمل درد برای تان سخت شد ، تنها مجاز به استفاده از از مسکن های تجویز شده توسط پزشک تان هستید ، چرا که دسته ای از مسکن ها  رقیق کننده خون می باشند و احتمال خطر خونریزی را بالا می برند .

3- هفته دوم :

از هفته دوم انجام فعالیت های  معمولی روزانه بلا مانع می باشد ، اما بلند کردن اجسام سنگین و این قبیل فعالیت ها ممنوع است .

توصیه می شود تا زمانی که نتوانستید حرکات بازو و شانه را کامل انجام دهید ، از رانندگی بپرهیزید .

4-از هفته سوم به بعد :

از این زمان به بعد بدن تان تقریباً به حالت طبیعی خود بازگشته ، البته

هنوز هم باید مراقب باشید و فعالیت سنگین انجام ندهید . ولی ورزش هایی که فشاری روی قفسه سینه  شانه ها و بازو نیاورد ، مانعی ندارد . معمولاً از هفته پنجم بعد از جراحی سینه انجام کلیه فعالیت ها امکان پذیر است .

دکتر حمید رضوانی متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی ( لیپوماتیک , لیپولیز , ابدومینوپلاستی , مامو پلاستی

, بادی جت , پروتز سینه )

دکتر حمید رضوانی