,

انواع مدل پروتز سینه

انواع مدل پروتز سینه چیست

برای تعیین انواع مدل های پروتز سینه، ابتدا باید مشخص کنیم که از چه نظر میخواهیم آنها را تقسیم بندی کنیم. پروتز هایی که برای حجم دهی سینه استفاده میشوند بر اساس نحوه کارگزاری آنها، شکل انواع پروتز، حجم و جنس آنان به انواع مختلف دسته بندی میشوند. در این مقاله سعی کرده ایم انواع مدل های پروتز سینه را به شما معرفی کرده و تفاوت ها، مزایا و معایب هرکدام را بررسی کنیم. پس اگر قصد انجام جراحی پروتز سینه دارید، با ما همراه باشید.

انواع پروتز سینه دائم و متحرک

پروتز های سینه بر اساس نحوه ی استفاده و کارگزاری از آن ها، دو نوع دارند:
پروتز سینه متحرک: این پروتز ها را تنها می توان در زیر لباس استفاده کرد و در مهمانی ها و عکاسی ها آن ها را پوشید. استفاده از این پروتزها و تهیه ی آن ها بسیار آسان است و قیمت نسبتا مناسبی دارند. معمولا از بافت اسفنجی نرم ساخته شده اند و به وسیله ی کاپ های سوتین در کنار یا زیر سینه ها قرار میگیرند و فرم مطلوب سینه را به خانم ها می دهند. اما همان طور که گفته شد تنها در زیر سوتین و لباس ها کاربرد دارند و موقتی هستند.
پروتز سینه دائم: پروتز دائم یا نیمه دائمی توسط شرکت های سازنده لوازم و تجهیزات پزشکی ساخته می شوند. افراد متقاضی پروتز دائم پستان باید توسط یک پزشک متخصص معاینه دقیق بشوند. ایشان مناسب ترین اندازه و مدل پروتز را پیشنهاد می کنند. سپس در یک جلسه ی جراحی یک الی دوساعته، پس از بیهوشی کامل، جراح پروتز ها را درون سینه ها و زیر پوست یا ماهیچه ناحیه ی مورد نظر قرار می دهد و پس از به هوش آمدن بیمار، در صورت نبودن مشکل خاصی، فرد می تواند مرخص شود و به خانه باز گردد. البته مراقبت ها و اقدامات پس از عملی وجود دارند که بیمار باید به آن ها پایبند باشد تا عوارض پروتز سینه به سراغ او نیاید و بهترین و راحت ترین دوران نقاهت را سپری کند.

جراح پروتز سینه حتما در طی جلسات مشاوره و معاینه، شما را کاملا راهنمایی خواهد کرد و مراقبت های قبل و بعد از عمل، شرایط لازم کاندیدای جراحی، مراحل جراحی و… را به شما به تفصیل توضیح خواهد داد. البته شما می توانید سوالات اینچنینی را به صورت تلفنی هم از مشاورین جراح بپرسید. تنها یک جلسه ی مشاوره نیاز دارید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت نوبت مشاوره نزد دکتر حمید رضوانی، یکی از بهترین جراحان پروتز یا ایمپلنت پستان، و دریافت پاسخ سوالات خود، با ما در ارتباط باشید.
09120175018
09107103227
09107103228

دکتر حمید رضوانی بهترین جراح پیکر تراشی در تهران هستند
دکتر حمید رضوانی؛ جراح انواع عملهای پیکرتراشی(لیپوست، ابدومینوپلاستی، فرم دهی و تزریق چربی باسن و پروتز و لیفت سینه و ..) در تهران هستند.

“تجربه و دانش تخصصی دکتر حمید رضوانی در امر جراحی پیکر تراشی و زیبایی اندام، باعث رضایت بیماران از انتخاب ایشان بوده است.”

جهت مشاوره تماس بگیرید.

انواع پروتز سینه از لحاظ برجستگی

  1. Low profile: پروتز ها یا ایمپلنت هایی با برجستگی کم هستند.
  2. Moderate: پروتزهای سینه با برجستگی متوسط
  3. High profile: پروتزهای پستان با برجستگی زیاد
  4. Extra high profile: ایمپلنت های پستان با مقدار برجستگی بسیار زیاد

انواع پروتز سینه از لحاظ شکل ظاهری آن ها

پروتزهای سینه، یا گرد هستند و یا اشکی شکل. جراح پروتز و ایمپلنت سینه با توجه به دانش و تجربه ی خود و انتظارات و شرایط بیمار، بهترین و مناسب ترین شکل را به متقاضی پیشنهاد خواهد داد.
پروتزهای سینه ی گرد یا راند: کسانی که می خواهند سینه های برجسته ای داشته باشند و قسمت فوقانی پستان های آن ها برجسته شود، از پروتز پستان گرد استفاده می کنند. هر دو طرف پروتز سینه ی گرد یا راند شبیه به هم می باشد و در نتیجه ظاهر گرد و یکدستی به سینه های متقاضی خواهد داد. این پروتز ها اگر در درون بدن چرخش داشته باشند ظاهر نامناسبی به وجود نمی آورند و امکان انجام جراحی های اصلاحی هم با انتخاب این پروتز وجود دارد.
پروتزهای سینه ی اشکی: این ایمپلنت ها ظاهری شبیه به یک قطره ی اشک دارند. قسمت بالای آن ها حجم کمتری نسبت به قسمت پایین پروتز دارد. در بیمارانی که تخلیه ی سینه داشته اند، برای گذاشتن یک سینه ی جدید برای آن ها، از پروتز های اشکی شکل استفاده می شود. به طور کلی این نوع پروتز برای افرادی با بافت سینه ی کم حجم و بدون شکل و فرم خاص، بهتر است. پروتز های اشکی در حقیقت شکل طبیعی پستان را ایجاد می کنند و بیمارانی که می خواهند ظاهر طبیعی تری بعد از جراحی داشته باشند، بهتر است از ایمپلنت های قطره اشکی یا آناتومیکال استفاده کنند.

انواع پروتز های سینه از لحاظ مواد تشکیل دهنده و جنس آن ها

سه جنس متفاوت در پروتز های سینه وجود دارد:

  1. پروتز سینه سیلیکونی
  2. پروتز سینه آب نمکی یا سالینی
  3. پروتز سینه ثابت

پروتز های سینه ی سیلیکونی

این پروتزها یکی از رایج ترین پروتزها هستند. تماما از سیلیکون ساخته شده، با ژل سیلیکون پر شده، و بسیار نرم و در عین حال چسبنده هستند. ژل سیلیکون درون این پروتزها شباهت زیادی به بافت طبیعی سینه دارند. انتخاب اغلب بانوان متقاضی جراحی پروتز سینه، پروتز های سیلیکونی می باشد و دلیل آن، امنیت بالا و ظاهر طبیعی پروتز های سیلیکونی است. اگر پروتز سیلیکونی آسیب ببیند، مشکلی برای سلامت و حتی ظاهر فرد به وجود نمی آید و ژل های سیلیکونی به درون لایه های خارجی تر خود پروتز نفوذ کرده، از ورود آن ها به درون بافت های بدن جلوگیری می شود. اما با این حال بعد از جراحی پروتز سینه سیلیکونی باید تحت نظر مداوم پزشک متخصص باشید تا اشکالی به وجود نیاید. سن توصیه شده برای استفاده از این پروتز ها، 22 و بالاتر است.

معایب پروتزهای سینه سیلیکونی:

  • نیاز به برش بیشتر روی پوست برای جای گذاری و قرار دادن آن ها
  • هزینه و قیمت بالاتر
  • نیاز به معاینه های بیشتر توسط پزشک متخصص

مزایای پروتزهای سینه سیلیکونی:

  • کم بودن ریسک تخلیه شدن این پروتزها به درون بافت های بدن
  • طبیعی تر بودن ظاهر و احساس این سیلیکون ها
  • احتمال چین خوردگی کم تر

پروتزهای سینه آب نمکی یا سالینی

بله. پروتزهای اب نمکی با آب نمک سالین یا استریل پر شده اند و جنس سفت تری نسبت به پروتزهای سیلیکونی دارند. البته جداره این پروتزها از جنس سیلیکون است که آن را غیرقابل نفوذ می کند. پاره شدن پروتز سینه آب نمکی در درون بدن، مشکلی برای سلامتی فرد به وجود نخواهد آورد. اگر این اتفاق رخ دهد، پروتز در بدن حالت صاف پیدا می کند و مایع درون آن هم جذب بدن می شود. افراد بالای 18 سال میتوانند از این پروتزها استفاده کنند.

معایب پروتز های سینه ی آب نمکی:

  • بالا بودن ریسک تخلیه این پروتزها درون بدن
  • احتمال چین خوردگی بالا

مزایای پروتزهای سینه آب نمکی:

  • احتیاج به برش کمتری بر روی پوست وجود دارد.
  • هزینه و قیمت پایین تر
  • نیاز کمتر به انجام معاینات حساس توسط پزشک متخصص

پروتزهای سینه ثابت

این پروتز ها که با نام Gummy Bear  هم شناخته می شوند، در قسمت پایینی خود برجستگی بیشتری دارند. با توجه به نام گذاری آن ها، اگر پاره شوند تغییری در شکل ظاهری آن ها به وجود نخواهد آمد و ثابت می مانند چرا که این نوع ایمپلنت سینه جنس و حالت سفت تری دارند و کمتر آسیب می بینند. اما نحوه ی قرارگیری آن ها مشکل بزرگی است.

معایب پروتز های سینه ی ثابت:

  • نحوه قرارگیری و چرخش آن ها درون بدن

مزایای پروتز های سینه ثابت:

  • حتی اگر درون بدن آسیب ببینند و پاره شوند، باز هم شکل خود را حفظ می کنند.

درباره جراحی پروتز سینه

یکی از جراحی های زیبایی اندام که طرفداران زیادی در میان بانوان از سنین جوانی تا میان سالی دارد، عمل جراحی پروتز سینه است. هدف اصلی جراحی پروتز یا ایمپلنت سینه، حجم و فرم دادن به پستان هاست. در این جراحی که یک عمل تهاجمی است، روش های گوناگونی قابل انجام هستند و پروتز های قابل استفاده هم انواع و مدل های گوناگونی دارند.
پیش می آید که افرادی که این جراحی را انجام می دهند، به علت تحقیقات کم و ناآگاهی نسبت به جراحی، با مشکلات و نگرانی هایی برخورد کنند. همیشه قبل از تصمیم به جراحی های زیبایی، با یک جراح مشورت کنید و پس از معاینه، تمام انتظارات و برنامه های خود را بیان کنید. به عنوان مثال اگر قصد کاهش وزن یا بارداری و شیردهی در آینده دارید، پزشک شما باید از آن مطلع باشد. سابقه هرنوع بیماری، مصرف دارو، مصرف الکل و دخانیات و… هم جزو مواردی است که باید درمورد آن ها با پزشک خود صادق باشید تا ریسک خطرات ممکن به حداقل برسد. صداقت و رک بودن شما با جراح تعیین می کند که شما از نتیجه ی عمل راضی باشید.

دکتر حمید رضوانی بعد از 15 سال تجربه در زمینه جراحی های زیبایی اندام توانسته اند رضایت کامل بیماران خود را کسب کنند و انتظارات آن ها را برآورده کنند.
دکتر حمید رضوانی، متخصص جراحی عمومی پلاستیک ترمیمی، با تجربه و مهارت خود در زمینه ی انجام ایمپلنت و پروتز سینه، پاسخگوی شما در این زمینه خواهند بود.

دکتر حمید رضوانی، دکتر جراح زیبایی شکم و سینه

فرم درخواست مشاوره

درخواست خود را ثبت کنید. با شما تماس میگیریم.

  • شماره همراه خود را با اعداد انگلیسی وارد نمایید

پروتز پستان چیست؟

براساس تعریف بنیاد حمایت از زنان مبتلا به سرطان پستان بریتانیا، پروتز سینه در حقیقت بافتی مشابه با سینه و پستان طبیعی زنان است که در موارد خاصی با استفاده از روش و تکنیک های مناسب و مخصوص، وارد بدن شده و جایگزین بافت طبیعی سینه می شود. این پروتز ها شکل، فرم، اندازه و جنس های گوناگونی دارند.

چرا جراحی پروتز سینه انجام می شود؟

دلایل متفاوتی را می توان برای پاسخ به این سوال نام برد. مانند:

  • برای بهبود و زیباتر شدن شکل و فرم سینه ها در خانم هایی که از فرم فعلی ناراضی هستند.
  • برای حجم دهی بیشتر به سینه ها در زنانی که اندازه ی پستان های آن ها کوچک است و تمایل دارند حجیم تر شود.
  • پر کردن فضای تخلیه شده پستان که در نتیجه بیماری هایی مانند سرطان سینه تخلیه شده است.
  • در زنان ترنس، برای انجام جراحی تطبیق جنسیت و ایجاد اندام زنانه ی دلخواه آن ها

چه کسانی کاندید مناسب و خوبی برای جراحی پروتز سینه هستند؟

  • بانوان دچار عدم تقارن در شکل و فرم سینه های خود
  • زنانی که پس از بهبودی از سرطان پستان و تخلیه ی سینه ی خود، تمایل به طبیعی سازی ظاهر پستان ها دارند.
  • کسانی که در نتیجه کاهش وزن شدید خود، دچار شل شدن بافت سینه شده اند، اما پوست اضافی زیادی در این ناحیه وجود ندارد.
  • خانم هایی که به صورت کلی سینه های کوچک دارند.
  • بانوانی که بعد از زایمان و شیردهی دچار دفورمیته شدن بافت سینه شده اند.
  • کسانی که از فرم و شکل سینه هایشان رضایت ندارند.
  • زنانی که سن بالای 18 سال (برای استفاده از پروتز سالین) و بالای 22سال (برای استفاده از پروتز سیلیکونی) دارند.

 البته تنها پزشک متخصص شما می تواند تعیین کند که شما واجد شرایط پروتز سینه هستید یا خیر. به همین دلیل نیاز به مشاوره با بهترین جراحان پروتز یا ایمپلنت پستان دارید.

عمل جراحی پروتز یا ایمپلنت سینه چگونه انجام می شود؟

به طور کلی انجام این جراحی 4 مرحله دارد:

  1. بیهوشی: متخصص بی هوشی به همراه پرسنل هوشبری اتاق عمل بیمار را با استفاده از تکنیک های مدرن و مناسب، بی هوش می کنند.
  2. ایجاد برش های جراحی: جراحان پروتز سینه معمولا در نواحی متفاوتی مانند دور هاله ی سینه، زیر بغل و زیر سینه برش هایی را ایجاد می کنند. تلاش آن ها بر این است که بعد از عمل و بهبودی، این برش ها مشخص نباشند. عوامل تعیین کننده ی اندازه و مکان برش ها، شکل و تناسب ظاهری سینه بیمار، شکل ظاهری، نوع و مدل پروتز سینه ، بزرگی ایمپلنت پستان، مهارت و تجربه جراح و همچنین نظر شخصی فرد هستند.
  3. قرارگیری و جای گذاری پروتزها درون بدن: جراح می تواند پروتز را در زیر پوست یا در زیر عضله ی سینه جای گذاری کند. باید حتما در طول جلسات معاینه و مشاوره ی قبل از جراحی در مورد مکان قرار گیری پروتز سینه، با پزشک متخصصتان صحبت کنید. حجم بافت پستان، جنس پروتز، بزرگی و برجستگی آن، سلامت پوست و… می توانند تعیین کننده ی مکان جاگذاری پروتز باشند.
  4. بسته شدن و بخیه ی برش ها و زخم ها: در این مرحله، زخم های جراحی لایه لایه بخیه زده می شوند و سپس از چسب های جراحی استریل بر روی آن ها استفاده می شود. بعد از این مرحله، وظیفه ی اصلی بیمار که همان مراقبت بعد از عمل است شروع می شود.

خلاصه مطلب

در این مقاله پروتز سینه را از جهات مختلف دسته بندی کردیم و درباره هرکدام توضیحات، معایب و مزایا مطرح شد. به عنوان خلاصه، پروتز های سینه از لحاظ کارکردی به انواع متحرک و دائمی دسته بندی میشوند. از لحاظ شکل به پروتزهای گرد و اشکی و از جهت جنس به انواع سیلیکونی، سالینی یا آب نمکی تقسیم می شوند.
مقاله عمل جراحی پروتز سینه، برای آشنایی بیشتر در مورد عمل ایمپلنت سینه و شرایط و روش های آن نوشته شده است. همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره عمل لیفت سینه و یا کوچک کردن سینه(ماموپلاستی) هم میتونید از طریق لینک وارد شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *