,

پروتز سینه، حاملگی و شیردهی

نکات لازم در مورد شیردهی بعد از عمل پروتز سینه

یکی از دغدغه های خانم هایی که جراحی پروتز سینه انجام داده اند، مسئله ی بارداری و شیردهی است. این که آیا بعد از انجام این عمل، ممکن است در زمان بارداری یا حاملگی خود اتفاقات ناگوار و ناخوشایندی را تجربه کنند؟ آیا پروتز سینه بر روی روند عادی بارداری تاثیرگذار است؟ یا این که توانایی شیردهی به کودک خود را بعد از این جراحی دارا هستند یا خیر؟
سال هاست که جراحی پروتز سینه یا ایمپلنت پستان، توسط بهترین جراحان زیبایی سینه ایران انجام میشود. به طور کلی دلیل انجام این جراحی، دستیابی به زیبایی و تناسب اندامی خاص و ایده آل می باشد؛ که می تواند اعتماد به نفس خانم ها را بسیار بالا ببرد. چرا که سینه های یک خانم می توانند نامتقارن، افتاده و یا بسیار کوچک باشند و حس خوبی که او باید نسبت به خود داشته باشد را تضعیف کنند.
گاهی هم متاسفانه به دلیل خارج سازی سینه به علت بیماری هایی مانند سرطان، فرد قصد دارد با انجام این جراحی حالت طبیعی بدن خود را به دست آورد. یا پس از بارداری برای تنظیم اندازه ی آن ها نیاز به این جراحی دارد. اما این عمل با هردلیلی که انجام شود، دغدغه های خاص خود را داراست.
قصد انجام پروتز سینه را دارید؟ شما در اولین گام، به راهنمایی فردی متخصص و مجرب نیاز دارید.
دکتر حمید رضوانی با تجربه درخشان خود در جراحی زیبایی اندام می تواند به شما کمک کند.

پروتز سینه و شیردهی

پاسخ این است که خوشبختانه پروتز سینه نمی تواند مشکلات بزرگ، غیرعادی و خاصی را برای بارداری فرد به وجود آورد. اما بهتر است بدانید که این جراحی می تواند باعث مشکلات کوچکی مانند انقباض پستان ها و فشار به آنها شود.

اکثر خانم هایی که پروتز سینه انجام داده اند، در زمان شیردهی، قادر به تغذیه نوزادشان از طریق شیر خود هستند. اما این که فرد پس از انجام این جراحی این توانایی را از دست بدهد یا خیر، به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

-
شیردهی با پروتز سینه دائمی، مشکلی ایجاد نمیکند؛ اگر محل برش و قرارگیری پروتز را جراح درست انتخاب کرده باشد.

این احتمال وجود دارد که پروتز سینه باعث کاهش شیر مادر شود. اما پروتز ها و سیلیکون های امروزی ریسک و احتمال کمتری درمورد نشت کردن به درون شیر مادر دارند. به طول کلی عواملی مثل نوع جراحی شما، موقعیت پروتز و اندازه آن روی مشکلات احتمالی تاثیر دارند.

چه عواملی بر روی کاهش میزان شیر مادر تاثیر ‌گذارند؟

بعد از جراحی پروتز برای بزرگ کردن سینه، محل برش و محل قراردادن پروتز در سینه در میزان توانایی مادر برای شیردهی تاثیر دارد. در ادامه عوامل موثر را با جزئیات بیشتری شرح میدهیم:

• بافت عملکردی پستان

غده پستان طبیعی تشکیل شده از ۱۵ الی ۲۰ بخش یا لوب که مانند دایره ای نوک پستان را احاطه کرده اند. این لوب ها خود حاوی بخش های کوچکتری به نام لوبول ها هستند. لوبول ها ساختارهای کیسه مانندی اند که شیر تولید می کنند و با لوله هایی کوچک به هم وصل شده اند و اینگونه شیر را به نوک پستان حمل میکنند. سایر فضای سینه بین لوب ها و مجاری را ذخایر سلول های چربی پر می کنند و درون برجستگی پستان هیچگونه ماهیچه و استخوانی وجود ندارد.
به ساختار تولیدکننده ی شیر، بافت عملکردی سینه می گویند. در افرادی که سینه هایشان رشد غیرطبیعی داشته است و با عمل جراحی آن ها را بزرگ کرده اند، این بافت می تواند دارای فقدان باشد. در زمان شیردهی، همین فقدان بافت عملکردی موجب شود مادر نتواند به فرزندش شیر بدهد.
البته که در این موارد ممکن است پروتز سینه هیچ نقشی در مشکلات شیردهی نداشته باشد. اما محققان می گویند ممکن است با این جراحی و با وجود پروتز سینه، این مشکلات پیچیده تر شوند.

• محل برش های جراحی پروتز

در طول این جراحی نسبتا کم تهاجمی، پزشک برای جای گذاری پروتز های سینه می تواند برش ها را در سه جای مختلف انجام دهد:

برش زیر سینه، برش زیر بغل، و برش هاله پستان

از بین این سه نوع برش، جراحان علاقه بیشتری به برش زیر سینه دارند. با انتخاب این نوع برش ۴ تا ۵ سانتی متری، قرار دادن پروتز کار چندان سختی نخواهد بود. و به خاطر موقعیت برش، بعد از جراحی جای زخم چندان مشخص نیست و ظاهر بهتری دارد.
برش زیر بغل، به علت این که به جراح برای قراردادن پروتز ها دید مناسبی نمی دهد؛ معمولا پیشنهاد نمی شود. برش هاله سینه هم بسیار تخصصی و نیازمند به دقت و تجربه حرفه ای است. معمولا جراحان حاذق که توانایی پوشاندن چنین برشی را دارند آن هم در مواقع خاص از این برش استفاده می کنند.
اگر در اطراف هاله سینه برش ایجاد شود، امکان اثرگذاری برش بر اعصاب نوک سینه بسیار بالاست. در این صورت واکنش نوروهورمونی لازم که باعث تولید و آزادسازی شیر مادر می شود رخ نخواهد داد و اینگونه بر روی شیردهی تاثیر میگذارد.
کمترین تاثیر مخرب بر روی سینه درصورتی ایجاد میشود که جراح و کادر او با تجربه و مسئولیت پذیر باشند. شما می توانید با دیدن تصاویر قبل و بعد بیماران یک جراح زیبایی، از تبحر وی مطلع شوید.
دکتر حمید رضوانی با سابقه دریافت میزان رضایتی فوق العاده از نتایج جراحی، می تواند شما را راهنمایی کند.

• تورم سینه و جای زخم محل جراحی سینه

آماس و ورم پستان واکنشی است که معمولا در مادران شیردهی که پیش تر پروتز سینه را انجام داده اند رخ می دهد. جای زخم جراحی می تواند سینه را دردناک و سفت کند و با تاثیر بر مجرای شیر، تولید شیر را کاهش دهد.

• موقعیت پروتز در سینه

به خاطر ساختار آناتومیکی سینه، موقعیت پروتز می تواند بر میزان شیردهی تاثیرگذار باشد. درون سینه غدد تولید کننده شیر وجود دارند و روی قفسه ی سینه (پشت غدد) را ماهیچه ها پوشانده اند. برخی پروتز ها توسط جراحان در زیر این ماهیچه قرار داده می شوند و بعضی دیگر میان غدد و ماهیچه ها. مستندات دقیقی در این باره وجود ندارد. اما گفته می شود که در صورت قرارگیری پروتز در زیر لایه ماهیچه ای، ممکن است تاثیر کمتری بر روی کاهش شیر داشته باشد. همچنین فشار کمتری به غدد تولیدکننده ی شیر وارد کند.

• حساس شدن سینه ها

بعد از انجام این جراحی، ممکن است سینه های فرد نسبت به کوچک ترین برخورد و لمس حساس و دردناک شود. در نتیجه شیردادن به کودک بسیار سخت خواهد شد.

دریافت مشاوره از پزشک متخصص

برای خانم هایی که دوست دارند عمل پروتز سینه را انجام دهند؛ اما در عین حال مایلند که کودکشان را با شیر خود تغذیه کنند، باید در زمان دریافت مشاوره و راهنمایی از پزشک خود، این امر را صادقانه و کاملا واضح با وی درمیان بگذارند. پزشک هم بایستی مراجع را کاملا از عوارض عمل پروتز پستان آگاه کند.
همواره بهترین نتیجه از جراحی های زیبایی، درصورتی حاصل می شود که بیمار بعد از انتخاب بهترین و حاذق ترین پزشک، صادقانه خواسته ها و توقعات خود را مطرح کند و خجالت، ترس و تردید را کنار بگذارد. اگر شما هرگونه تردیدی دارید و درمورد جراحی زیبایی اندام و دستیابی به بدن ایده آل خود سوالی دارید؛ پاسخ شما در گرو مشورت با جراحی با تجربه است که بیشترین درصد رضایت را از بیماران خود دریافت کرده اند.

دکتر حمید رضوانی با ۱۴ سال تجربه در امر جراحی پیکرتراشی، می تواند شما را به بهترین نحو راهنمایی کند و رویاهایتان را به واقعیت بدل سازد.

دکتر حمید رضوانی بهترین جراح پیکر تراشی در تهران هستند
دکتر حمید رضوانی؛ جراح انواع عملهای پیکرتراشی(لیپوست، ابدومینوپلاستی، فرم دهی و تزریق چربی باسن و پروتز و لیفت سینه و ..) در تهران هستند.

“تجربه و دانش تخصصی دکتر حمید رضوانی در امر جراحی پیکر تراشی و زیبایی اندام، باعث رضایت بیماران از انتخاب ایشان بوده است.”

جهت مشاوره تماس بگیرید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *