, ,

تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی

از بین جراحی های زیبایی لاغری، جراحی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی بیشتر مورد توجه جراحان و همینطور مراجعان بوده است.

اما اینکه این دو عمل لیپو ابدو چه تفاوت هایی با هم دارند و هر کدام برای چه کسانی قابل استفاده می باشد را در این مقاله به آن می پردازیم.

عمل جراحی لیپو ابدو
تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی -

تفاوت جراحی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی از نظر نواحی قابل عمل

لیپوماتیک به علت اینکه یک روش جراحی پیکرتراشی می باشد، کل بدن را می تواند به صورت موضعی از چربی تخلیه کند و فرم زیبایی از بدن را بوجود آورد.

نمونه آنها را می توانید در پیج پیکرتراشی دکتر حمید رضوانی مشاهده کنید.

نواحی قابل جراحی توسط عمل پیکرتراشی لیپوماتیک (و یا لیپوست) شامل :

  • شکم
  • پهلو
  • پشت
  • بازو
  • خارج ران (زیر باسن و داخل زانو)
  • غبغب
  • سینه در اقایان

در مقابل عمل لیپوماتیک، عمل زیبایی ابدومینوپلاستی و مینی ابدومینوپلاستی فقط در ناحیه شکم انجام می شود و باعث ترمیم عضلات شکم و برداشتن پوست اضافه می شود.در عمل ترکیبی لیپو ابدو، ناحیه شکم از نظر چربی تخلیه شده و با برداشتن پوست اضافه و افتاده شکم، باعث زیبایی و فرم دهی ساعت شنی شکم می شود.

 نواحی قابل جراحی توسط ابدومینوپلاستی:

  • ناحیه شکم
تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی
تفاوت عمل لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی

فیلم زیر توضیحات دکتر رضوانی درباره تفاوت بین عمل لیپو و ابدو را حتما ببینید. 👇

فرق بین عمل ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن چیست

تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی از نظر روش انجام کار

در عمل لیپوماتیک، دکتر پیکرتراشی، سوراخ های ریزی در اندازه حدود 6 میلیمتری در ناحیه موردنظر ایجاد و تخلیه چربی را بوسیله لوله کانولا و ساکشن انجام می دهد. لیپوماتیک تاحدی هم عمل لیفت پوست را انجام می دهد.

ولی در ابدومینوپلاستی، پوست در ناحیه شکم برش داده می شود. عضلات زیر پوست شکم جمع و بخیه می شوند، پوست اضافه برداشته می شود و مجدد پوست بوسیله بخیه جمع می شود. در ابدومینوپلاستی پوست از زیر سینه به زیر شکم کشیده می شود و محل ناف هم تغییر می کند. ولی در مینی ابدومینوپلاستی پوست از زیر ناف کشیده می شود و محل ناف تغییر نمی کند.

تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی از نظر چربی قابل استفاده

چربی تخلیه شده از بدن در عمل لیپوماتیک قابل استفاده مجدد برای نواحی دیگر بدن مانند صورت و باسن می باشد.

ولی در ابدومینوپلاستی اصلا عمل تخلیه چربی در اندازه قابل استفاده مجدد بودن، انجام نمی شود ولی میتوان این عمل را همراه با لیپوماتیک انجام داد.

تفاوت کاندیدای مناسب عمل لیپوماتیک  و ابدومینوپلاستی

فرض کنید شما فردی هستید که چاقی بدنی دارید و این چاقی علاوه بر شکم در ناحیه پهلو ، ران پا ، زانو و یا  … هم هست. اما پوست شکم شما افتاده و شل نیست. برعکس سفت و کشیده است. در این مورد بهترین عمل برای شما لیپوماتیک یا روش برتر آن لیپوست است.

حالا مورد دیگر اینکه فرض کنید دوست شما چاقی موضع شکمی دارد. یعنی شکم برآمده، افتاده و شل دارد. و بقیه نواحی بدنش سایز مناسبی دارند. برای دوست شما جراحی لیپوماتیک شکم و ابدومینوپلاستی همراه هم پیشنهاد میدهیم.

مورد سوم اینکه دوست دیگر شما علاوه بر چاقی موضعی در نواحی غیر شکمی، پوست شکمش هم آویزان و شل است. این دوست عزیز میتواند عمل ابدومینوپلاستی را برای ناحیه شکم و عمل لیپو را برای بقیه نواحی بدنش با هم در یک نوبت جراحی انجام دهد.

همچنین اگر فردی کاهش وزن زیاد داشته و یا در اثر زایمان فقط پوست افتاده دارد یا ترک پوستی دارد این فرد تنها به عمل ابدومینوپلاستی نیاز دارد.و اگر شکم چاقی هم داشته باشند عمل تخلیه چربی (لیپوماتیک) و صاف کردن شکم همزمان انجام میشود.

پس انتخاب اینکه چه عملی مناسب شما می باشد را پزشک جراح با توجه به بدن شما تعیین می کند.

لیپوماتیک برای افرادی که پوست آنها حالت ارتجاعی داشته باشد مناسب است. زیرا خود عمل تا حدی لیفت پوست را انجام میدهد ولی اگر پوست از حالت ارتجاعی خارج شده باشد، شل و افتاده باشد باید حتما برای جلوگیری از چروک پوستی و افتادگی پوست، لیفت شکم را هم انجام دهند.

تفاوت عوارض بین لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی نسبت به لیپوماتیک تهاجمی تر است ولی اگر متخصص جراحی پلاستیک مجرب و با تجربه ای آن را انجام دهد، عمل کم خطری است.

در کل عوارض موقتی ای چون ورم، کبودی ، درد، احتمال عفونت و … در هر دو وجود دارند . که با انتخاب جراح مناسب و رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از جراحی که توسط جراح به شما توصیه میشود میتوان این عوارض را کاهش داد. و دوران نقاهت کوتاهتری داشت.

مقاله عمل پیکرتراشی بدن یا بادی کانتورینگ را بخوانید.

دکتر حمید رضوانی، دکتر جراح زیبایی شکم و سینه

فرم درخواست مشاوره

درخواست خود را ثبت کنید. با شما تماس میگیریم.

  • شماره همراه خود را با اعداد انگلیسی وارد نمایید

تفاوت هزینه عمل پیکرتراشی به روش لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی

شاید با تصور اینکه در روش لیپوماتیک چند ناحیه درگیر هستند ولی در روش ابدومینوپلاستی فقط ناحیه شکم درگیر می باشد فکر کنید هزینه عمل ابدومینوپلاستی کمتر از لیپوماتیک است. اما این باور غلط است. چراکه اصلا روش کار در این دو عمل با هم متفاوت هستند.

به طور کاملا حدودی می توان گفت که هزینه لیپو کل نواحی قابل جراحی با هزینه عمل ابدومینوپلاستی تقریبا یکسان است.

اما قیمت هرکدام از آنها به تنهایی هم، بسته به عوامل مختلف متغیر است. در بسیاری از عمل ها که عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی با هم انجام می شود، پزشک  می تواند ملاحظاتی را برای بیمار در نظر بگیرد.

انتخاب دکتر خوب برای لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی

دکتر حمید رضوانی پزشک متخصص جراحی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی و ترمیمی یکی از بهترین پزشکان جراح تهران معرفی شده اند.

هر نوع بیماری یا بهتر بخواهیم بگیم هر نوع درمانی، با پزشک خوب نتایج بهتر و زودهنگام تری خواهد داشت. جراحی لیپوماتیک (Lipomatic) و ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty) هم از این قاعده مستثنی نیستند. انتخاب جراح خوب نتیجه عمل را زیباتر و طول دوران نقاهت را کوتاهتر میکند.

میزان عوارض پس از عمل ابدومینوپلاستی و یا لیپوماتیک اول به انتخاب یک جراح متبحر و کاربلد بستگی دارد و بعد به مراقبت قبل و بعد از عمل خود بیمار.

پس حتما جهت انتخاب پزشک جراح دقت کنید، سوابق کاری و نمونه کارهای پزشک را ببینید. یک جلسه مشاوره با جراح داشته باشید و سپس اقدام به عمل نمائید.

دکتر حمید رضوانی بهترین جراح پیکر تراشی در تهران هستند
دکتر حمید رضوانی؛ جراح انواع عملهای پیکرتراشی(لیپوست، ابدومینوپلاستی، فرم دهی و تزریق چربی باسن و پروتز و لیفت سینه و ..) در تهران هستند.

“تجربه و دانش تخصصی دکتر حمید رضوانی در امر جراحی پیکر تراشی و زیبایی اندام، باعث رضایت بیماران از انتخاب ایشان بوده است.”

جهت مشاوره تماس بگیرید.

خلاصه مطلب

به طور کل ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک در موارد زیر با هم متفاوت هستند:

  • نواحی موردنظر جراحی
  • شرایط بیمار
  • نحوه جراحی و زخم ها
  • قیمت جراحی

شباهت بین این دو عمل:

  • مراقبت قبل و بعد جراحی
  • قابل استفاده بودن چربی تخلیه شده
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *