عوارض لیپوماتیک

لیپوماتیک یک دستگاه مورد تأیید FDA است که امکان لیپوساکشن با حجم بالا، ایمن و موثر را در تمام نواحی بدن با دقت فراهم می کند. جراحی لیپوماتیک نوعی عمل پیکرتراشی است که در آن چربی اضافی از ناحیه مورد نظر برداشته می شود و باعث لاغری و تغییر شکل بدن می شود.

از نظر تشابه اسمی ممکن است لیپوماتیک مانند لیپوساکشن به نظر برسد، اما فناوری مورد استفاده در لیپوماتیک برای شکستن و مکش چربی با لیپوساکشن بسیار متفاوت است. به همین دلیل لیپوماتیک باعث آسیب کمتر بافتی، یکنواختی چربی زیر پوست، ظاهر ظریف تر پوست و اثر ماندگارتر می شود.

مزایای لیپوماتیک

• یکنواختی چربی در زیر پوست : مانند سایر دستگاه های مکنده ، چربی زیر پوست را برجسته نمی کند.
  • تغییرات ایجاد شده در بدن بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است.
  • در روش لسپوماتیک لیفت پوست بعد از برداشت چربی تا حدی انجام می شود.
  • تورم و ترشحات در این جراحی بسیار کم است.
  • احتمال عفونت بسیار کم است.
  • آمبولی چربی کم بود و تاکنون موردی گزارش نشده است.
  • نیازی به بستری شدن ندارد و فرد پس از درمان مرخص می شود.
  • خستگی و آسیب بدن در این جراحی کمتر است بنابراین نسبت به سایر جراحی ها راحت تر است.

عوارض جراحی لیپوماتیک

قبل از خواندن بقیه مطلب پاسخ دکتر رضوانی را بشنوید.

عوارض لیپوماتیک و پیکرتراشی چیست؟

لیپوماتیک نوعی جراحی لیپوساکشن است که چربی را از بدن تخلیه می کند.  اغلب در شکم، پهلوها، ران ها، باسن، چانه، پشت بازوها و پشت استفاده می شود.

هر عمل جراحی بزرگی با خطر خونریزی، عفونت و واکنش نامطلوب به بیهوشی همراه است. خطر عوارض معمولاً با بزرگی عمل و همچنین مهارت‌ها و آموزش خاص جراح مرتبط است.

دکتر حمید رضوانی بهترین جراح پیکر تراشی در تهران هستند
دکتر حمید رضوانی؛ جراح انواع عملهای پیکرتراشی(لیپوست، ابدومینوپلاستی، فرم دهی و تزریق چربی باسن و پروتز و لیفت سینه و ..) در تهران هستند.

“تجربه و دانش تخصصی دکتر حمید رضوانی در امر جراحی پیکر تراشی و زیبایی اندام، باعث رضایت بیماران از انتخاب ایشان بوده است.”

جهت مشاوره تماس بگیرید.

// ” تجربه و دانش تخصصی دکتر حمید رضوانی در امر جراحی پیکرتراشی، باعث رضایت بیماران از انتخاب ایشان بوده است.”

جهت انجام مشاوره تماس بگیرید. //

عوارض لیپوماتیک ممکن است موارد زیر باشد: (البته برای هرشخص عوارض و مدت آن متفاوت است)

• کبودی: کبودی محل جراحی می تواند چندین هفته طول بکشد.
  • التهاب: تورم ممکن است تا 2 ماه طول بکشد تا برطرف شود و ممکن است خروج خونابه ها از محل زخم ها بیشتر از معمول طول بکشد.
  • بی نظمی های کانتور: اگر خاصیت ارتجاعی پوست ضعیف باشد، اگر زخم به روشی غیرعادی بهبود یابد، یا اگر برداشتن چربی ناهموار باشد، ممکن است پوست پژمرده، موج دار یا برآمده به نظر برسد.
  • بی حسی: ناحیه آسیب دیده ممکن است برای مدتی بی حس شود، اما این معمولا موقتی است.
  • عفونت: به ندرت ممکن است پس از جراحی لیپوماتیک، عفونت پوستی رخ دهد. گاهی اوقات نیاز به درمان جراحی دارد و خطر ایجاد اسکار وجود دارد.
  • سوراخ شدن اندام داخلی: این اتفاق بسیار نادر است.
  • واکنش آلرژیک: بیمار ممکن است به داروها یا مواد مورد استفاده در حین جراحی حساسیت داشته باشد.
  • سوختگی پوست: حرکت کانولا ممکن است باعث سوختگی اصطکاکی پوست یا اعصاب شود.

اقدامات قبل از جراحی لیپوماتیک

• حداقل 2 هفته قبل از جراحی سیگار یا الکل را ترک کنید
  • سوابق پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهید و جراح خود را در صورت داشتن حساسیت به هر دارویی مطلع کنید.
  • مصرف نمک خود را قبل و بعد از عمل کاهش دهید.
  • دو هفته قبل از جراحی مصرف هر گونه داروی مکمل و ویتامین را متوقف کنید.
  • دو هفته قبل از جراحی ایبوپروفن یا آسپرین مصرف نکنید.
  • همراهی داشته باشید که در 24 ساعت اول با شما باشد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

درد، تورم و کبودی بعد از عمل لیپوماتیک طبیعی است. اما این روش دوره درمان کوتاهتری دارد.

• پس از جراحی برای مدتی که جراح شما توصیه می کند، گن بپوشید (یک ماه اول بعد از جراحی استفاده از گن به صورت دائم لازم است و بعد از آن با نظر پزشک به مدت حدودا 2 ماه نیاز به پوشیدن گن به مدت 12 ساعت در روز می باشد).روش استفاده از گن بعد از عمل پیکرتراشی
  • از کمپرس گرم یا سرد در مناطق جراحی استفاده نکنید.
  • 24 ساعت بعد از عمل حمام کنید.
  • به طور معمول پس از 48 ساعت میتوانید پرواز داشته باشید.
  • مراقب رژیم غذایی روزانه خود باشید تا غذاهایی بدون روغن یا نمک کمتر یا بدون روغن مصرف کنید.
  • تا 2 هفته هیچ ورزشی انجام ندهید.زمان ورزش کردن بعد از لیپوماتیک
  • شنا بعد از ۲ هفته مجاز است. سونا و آب گرم بعد از ۱ ماه مجاز است.
عوارض لیپوماتیک چیست؟

کبودی، التهاب، بینظمی های کانتور، بی حسی، عفونت و .. از عوارض احتمالی عمل لیپوماتیک است. شرح بیشتر آنها را در مقاله بخوانید.

وجود عوارض بعد از عمل لیپوماتیک حتمی است؟

اینکه چه عوارضی و با چه میزانی داشته باشید به توانایی جراح، بزرگی عمل و نوع مراقبت شما برمیگردد. صداقت در گفتن پرونده پزشکی خود گزینه مهمی برای جلوگیری از عوارض احتمالی است.